Elke dag wordt er tijdens de dagopening gebeden, gezongen en geluisterd naar de Bijbelse verhalen. Dit gebeurt a.d.h.v. de methode `Kind op maandag`. Ook de bijbehorende liederen worden aangeleerd.
De kernvakken rekenen, taal en lezen worden aangeboden volgens het BHV model.
De zaakvakken worden geïntegreerd of gescheiden aangeboden. De vakgebieden aardrijkskunde, geschiedenis en natuur worden waar mogelijk met elkaar verbonden naar het overkoepelend vakgebied "wereldoriëntatie".
Informatie Communicatie Technologie; niet meer weg te denken in het onderwijs. De kinderen leren vanaf de kleutergroepen om te gaan met computer en tablet / i-pad. Ook het digitale schoolbord ondersteunt de activiteiten van de leerkracht en maakt de leerstof visueel en interactief. Met het aanleggen van een wifi -internet verbinding zal de ontwikkeling steeds sneller gaan. De computer en tablet zien wij als ondersteunende middelen die het mogelijk maken om de gestelde doelen te halen. De hulpmiddelen worden o.a. gebruikt voor het aanbieden en verwerken van de lesstof, het zoeken naar informatie, voorbereiding bij spreekbeurten en boekbesprekingen, toetsing en registratie van gegevens.
Kinderen groeien op in een multiculturele, internationale samenleving. Dat betekent dat kinderen zich moeten leren oriënteren op "grote wereld"die verder reikt dan het eigen dorp en omgeving.
Onze school heeft het Drentse verkeersveiligheidslabel.
1. Op de school wordt bij voorkeur gewerkt met een actuele verkeersmethode, zodat de doorgaande lijn in de leerstof gewaarborgd is.
2. In elke groep worden praktische oefeningen gedaan, zoals lopen op de stoep, oversteken en fietsvaardigheidsoefeningen. Ook wordt er elk&jaar in elke groep een extra praktijkproject uitgevoerd.
3. Er is sprake van betrokkenheid van de ouders bij het verkeersonderwijs. Er zijn 2 verkeersouders op de school die het team kunnen ondersteunen bij praktische oefeningen.
4. Verkeerseducatie is opgenomen in het schoolplan en ons schoolplein is belijnd met 'verkeerswegen en zebrapaden, waarop lessen gegeven kunnen worden.
5. De school heeft een activiteitenjaarplan waarin de praktische oefeningen en projecten zijn opgenomen.
Op het gebied van creativiteit willen wij de kinderen alle gelegenheid geven om hun talenten aan te ontwikkelen. Wij zijn ons er van bewust dat in onze maatschappij, waar geldt "meten is weten", gemakkelijk voorbij kan worden gegaan aan de ontwikkelingsmogelijkheden op creatief gebied.
De motorische ontwikkeling van de kinderen vinden wij erg belangrijk. Naast de gymnastieklessen besteden wij veel aandacht aan de motorische ontwikkeling door observaties, screening en overleg met specialisten in de motorische hulpverlening. Soms kan de school zelf met kleine aanpassingen in het leerstofaanbod het kind verder helpen, soms moet er doorverwijzing plaatsvinden indien de hulpvraag complexer is.
Als school willen we ook aan de ouders doorgeven hoe het school ontwikkeling profiel, samengevat het SOP van onze school eruit ziet. Via het SOP kan jaarlijks aangegeven worden hoe de samenstelling in de combinatiegroepen is qua leerlingenaantallen, aanwezigheid van zorgleerlingen, ondersteuningsmogelijkheden etc. Ook is zichtbaar welke leerkracht expertise aanwezig is op de school.